onsdag, april 12, 2006

"The end of an era!"



Favoritkrogen O'bar tog i helgen avsked av oss alla. Självfallet var jag där för att säga adjö åt den vän som varit mitt hem under sju års tid.

Fredagen blev nostalgisk, där bartender Burman bjöd mig på en gammal whiskey (jag minns inte, men sade han att den var från 1922?) som avsked. I fyllan tackade jag för vänligheten, svepte whiskeyn och minglade vidare.

Lördagen var alltså dagen för det riktiga avskedet. Dessvärre blev det än ännu värre fylla än fredagen. I all berusning och bland övriga bekymmer så glömde jag tydligen bort att det var sista kvällen, för det blev ingen sista symbolisk öl. Inget "God natt, Macken", liksom...

Inte heller blev det bättre när jag fick reda på att de hållit en bartömning i söndags. Ytterligare ett missat tillfälle för ett adjö.

Först stängde de Marleys och nu O'bar. En stor del av ens uppväxt är därmed borta och kvar finns bara Svenssons. Frågan är om det räcker? Vad gör man nu efter klockan två, då Svenssons stänger? Har man en tidig efterfest hos Pilen? Nja, man blir nog snarare tillbakatvingad till O'Learys eller Oscar. Tillbaka till de stora ställena, med de allmänt dryga människorna.

Jag kommer sannerligen att sakna O'bar, dess stämning och alla människor som höll mig sällskap varje helg under sju år.

It’s the end of an era, så;
Live Forever, O'bar!

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag som trodde ditt hem var hemma i KGs soffa. Zappandes på dosan och lyssna till jobbiga polare som skriker - slå på en rulle Dylla!

13 april, 2006 16:44  
Blogger Dyll said...

Polare i plural? Du menar väl polare i singular. Polare som i Kricka? :-)

22 april, 2006 00:15  

Skicka en kommentar

<< Home