fredag, mars 23, 2007

Polisens het








Lördagen blev väl sådär… På vägen till krogen blev jag tagen av polisen och fick böta 500 kr (Har de inget bättre för sig?). Anledningen? Nej, det var ingen pissbot, jag hade bara med mig lite färdkost (läs: vodka och lite fruktsoda) på vägen till krogen.

Det ironiska var att det var smuggelsprit. I vanliga fall brukar jag bara ta med en halvliter och köra på det, men när det nu var så (förhållandevis) billig sprit så tog jag med mig hela flaskan, vilket visade sig bli mitt fall. Med en vanlig halvliter så hade jag konsumerat det hela innan jag ens nått poliskontrollen.

Nu till den stora frågan: Skall Joanna och Sanna stå för kalaset? Eller skall de dela på notan tillsammans med Nicke? Jag skulle nämligen inte ut, men blev tvingad av just ”Paris och Nicole”. Att Nicke förstörde hela kvällen genom att inte gå ut och därmed sent flytta förfesten från P till Jocke i stan, spelar ju också in.

Nicke, Sanna och Joanna, jag skickar notan så får ni göra upp sinsemellan om betalningen.

Etiketter: