onsdag, oktober 01, 2008

"Little-N" blev religiös










Jag har inte mycket till övers för religion. Kristendom eller scientologi, för mig är det samma skit.

Därför blev jag lite orolig när "Little-N" förklarade för mig att han tänkt gå i kyrkan. Min nyfikenhet tog överhanden och jag började luska i det hela. Till slut fick jag reda på att han tänkte spendera helgen i Umeå — av alla ställen — för att besöka Hedlundakyrkan.

Det var uppenbart att någonting inte stod rätt till. Han berättade sedan den egentliga anledningen. Hedlundakyrkan hade nämligen skickat ut ett informationsblad med ett cannabisblad på. Den innehöll också uppmaningen:
"Öppet för dig som är intresserad, nyfiken och vill prova på."

Det hela visade sig dock vara ett misstag från kyrkans sida. Cannabisbladet skulle varit ett höstlöv. I samma ögonblick som det förkunnades så försvann också "Little-N:s" religiösa pånyttfödelse. Hans svordomar kan därmed åter höras högt i Granloholm (och hos "S" i Sallyhill). Tack och lov för det!

Aftonbladet rapporterar om informationsbladet.

Etiketter: