fredag, april 21, 2006

"I'm Cup Crazy"!


Det är en lustig känsla som smugit sig inpå de senaste dagarna… Jag känner mig varm i hela kroppen. Jag svettas om nätterna och har svårt att sova. Såväl nervositet och ängslan som glädje och sorg hänger i luften. Det känns nästan som att jag har feber. Kan jag vara kär, månntro?

Nej, det är helt enkelt hockeyfebern som tagit överhanden! Eller som man skulle säga i Nordamerika, ”I’m Cup Crazy”! I natt startar nämligen Stanley Cup, den åtråvärda jakten på Lord Stanleys pokal. Senast det begav sig – för två år sedan – var jag på plats för att följa Flyers väg, ända från storvinsten mot Toronto i kvartsfinalens femte match fram till nederlaget i den sjunde semifinalmatchen mot Tampa Bay.

Jag har påbörjat planeringen för en ny USA-resa. Dessvärre har jag varit glömsk/lat och inte fixat någon ackreditering till matcherna. Det lär förmodligen vara för sent, men jag skall ta kontakt med NHL-kontoret och se om det går att lösa på ett eller annat sätt. Förhoppningsvis ordnar det sig och sedan gäller det bara att Flyers tar sig till semifinal, för tidigare än så åker jag icke. Ett eventuellt avresedatum blir i så fall i slutet av maj, med hemkomst någon eller några veckor senare.

De matcher som inte går på Canal+ kommer att laddas hem från Internet och ses på TV dagen efter. Framledes undanbedes därmed alla eventuella gliringar
och/eller rapporter om resultat. Vänligen respektera detta!

Slutligen så tar jag mig nöjet att tippa utgången i åttondelsfinalerna:

Eastern Conference
Ottawa-Tampa 4-2
Carolina-Montreal 4-1

New Jersey-New York Rangers 4-2
Buffalo-Philadelphia 2-4

Western Conference
Detroit-Edmonton 4-1
Dallas-Colorado 3-4
Calgary-Anaheim 4-1
Nashville-San José 1-4

Drop the puck!

Etiketter:

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bästa att hålla dig borta från MSN då, åtminstonde i fyra matcher. Så mkt mer lär det knappast bli :P Alternativt att du blockar Jeppe...

21 april, 2006 23:48  
Blogger Dyll said...

Haha, Jeppe brukar skäta sig om man säger till i förtid. Oftast... :-)

Nja, fyra matcher blir det nog inte. Sabres lär ta minst en, kanske två...

22 april, 2006 00:14  
Anonymous Anonym said...

Minns du klassikern "Sandström, öppen kasse", helt klart i paritet med Hylands "den glider in i måååål"? Räkna med en eller flera uppföljare nu!

22 april, 2006 00:35  
Anonymous Anonym said...

"Dessvärre har jag varit glömsk/lat och inte fixat någon ackreditering till matcherna."

Är det Wennerholm eller "frilansande" latmasken Dyll som skriver? Jag känner fan att bloggen spårat ur...

22 april, 2006 00:50  
Blogger Dyll said...

Haha, ja den glömmer jag aldrig. Men jag vet ju att du har mognat sedan dess...

22 april, 2006 00:50  
Blogger Dyll said...

Wennerholm är min inspirationskälla. Han är ju den största idioten inom media och det är en stor ära att bli förknippad med honom.

22 april, 2006 00:52  
Anonymous Anonym said...

Känneru inte en blandning av Wennerholm och Roland Engström på dig?

22 april, 2006 00:54  
Blogger Dyll said...

Nä, då blir det Mats...

22 april, 2006 00:59  
Anonymous Anonym said...

Ok... men den här då: En blandning av Stig Bergling och Joseph Goebbels!

22 april, 2006 01:12  
Anonymous Anonym said...

Frilansade latmask... Bästa jag hört! Haha!

22 april, 2006 18:35  
Anonymous Anonym said...

Fylls CV: Samhällsekonomiska programmet, Hedbergska, 1997-2000
Frilansande latmask, Sundsvall, 2001-

22 april, 2006 18:37  
Anonymous Anonym said...

"Buffalo-Philadelphia 2-4"
Yeah, right!

04 maj, 2006 15:08  
Anonymous Anonym said...

Lets go Flyers! Haha, spelar ingen roll att det var flera veckor sen de åkte ur. Lika kul varje gång...

24 maj, 2006 03:27  
Anonymous Anonym said...

hahaha, en modern klassiker! Buffalo spöade sönder filli, dyll gick under jorden...

04 september, 2006 08:53  

Skicka en kommentar

<< Home