torsdag, april 20, 2006

Jag fick sparken


I tisdags dök jag (omedvetet) upp en timme för sent till träningen och fick sedan reda på att jag inte blir erbjuden en plats i truppen till nästa säsong. Jag blev aningen förvånad, men köper motiveringen helt:

”Du skulle bli förstemålvakt, men vi måste satsa på spelare som brinner för innedandyn och tränar 100% av träningarna.”

Fullt förståeligt med tanke på att jag endast har tränat två gånger på fem veckor och det faktum att jag slutat under båda de två senaste säsongerna. Förra säsongen lade jag ned i slutet av säsongen och som följd åkte laget ur serien. Detta lär säkerligen ha varit en bidragande orsak till tisdagens beslut. Även den här säsongen så slutade jag att spela (med Nordic dock), denna gång då säsongen höll på att dra igång.

Sparken från sin klubb... Man kan inte göra annat än att känna sig som en liten Vinnie Jones eller Paul Gascoigne. För att vara allvarlig så finns motivationen uppenbarligen inte där, så jag får se om det blir något spel alls nästa säsong.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

George Costanza är väl en närmare jämförelse.

20 april, 2006 13:01  
Blogger Dyll said...

Haha, möjligtvis...

22 april, 2006 00:17  

Skicka en kommentar

<< Home